První otázka, se kterou jdete na tuto stránku je, proč se prodejce ojetých vozů se specializací na značku Hyundai a Kia rozhodne po 27 letech pro rozšíření o značku Toyota? Prvním impulsem byla důkladná analýza jak tržního prostředí, kvality značky, cen, tak ale především výběr modelů doplňující  portfolio nabídky ojetých vozů, které Hyundai a Kia nenabízí. Níže uvádíme i další výsledky naší analýzy, na základě kterých jsme se pro rozšíření o značku Toyota rozhodli. 

Hyundai, Kia i Toyota patří mezi největší světové automobilky a nabízejí širokou škálu inovativních technologií. Zatímco Toyota se dlouhodobě specializuje na hybridní pohony a vodík, Hyundai a Kia se dynamicky rozvíjejí v oblasti elektromobility a přinášejí odvážný design i technologické inovace. V oblasti spolehlivosti, kvality a výbavy se všechny tři značky drží na špičkové úrovni a představují silnou volbu pro zákazníky na celém světě.

V České republice se v prodejích za rok 2024 Toyota umístila na druhém a Hyundai na třetím místě. Dlouhodobě tak tyto dvě značky patří v České republice mezi nejprodávanější. 

Svými modely si tyto značky nekonkurují, ale výborně se doplňují. Z pohledu ojetých vozů tak Toyota může např. v rámci manažerské třídy doplnit již nevyráběné modely Hyundai i40 a Kia Optima modelem Toyota Camry. Stejně tak chybí u značky Hyundai a Kia chybí segment menších úžitkových a terénních vozů. Toyota má také větší zastoupení hybridních motorů u vozů střední třídy. To, že se tyto značky doplňují potvrzuje, že u autorizovaných prodejců aut je v mnoha případech zastoupení jak značky Hyundai, tak Toyota. 

Věříme tak, že naše rozhodnutí o rozšíření našeho portfolia o značku Toyota přinese našim zákazníkům rozšířenou paletu modelů při zachování kvality a dobré ceny. Zároveň se chceme zaměřit na naše věrné zákazníky, kterým již dosluhují jejich vozidla, a my jsme jim doposud nebyli v rámci kategorie dané značky schopni nabídnout adekvátní náhradu. 

 

Společné vlastnosti vozů Hyundai, Kia a Toyota:

1. Původ a vlastnictví

  • Hyundai a Kia jsou přední jihokorejské automobilky s globálním dosahem. Hyundai Motor Group vlastní majoritní podíl v Kia, ale obě značky fungují samostatně.
  • Toyota je největší japonská automobilka a zároveň jedna z nejprodávanějších značek na světě.

2. Technologie a inovace

  • Všechny tři značky investují do pokročilých pohonných technologií, včetně hybridů, plug-in hybridů, elektromobilů i vodíkových vozů.
  • Hyundai a Kia přinášejí inovativní platformy pro elektromobily (E-GMP), Toyota se dlouhodobě zaměřuje na hybridní a vodíkový pohon.

3. Kvalita a spolehlivost

  • Toyota je dlouhodobě spojována s vysokou spolehlivostí, zejména u hybridních modelů.
  • Hyundai a Kia v posledních letech dosáhly významného zlepšení a pravidelně se umisťují na vrcholu žebříčků spolehlivosti.
  • Hyundai a Kia nabízejí jednu z nejdelších záruk na trhu (Hyundai 5 a Kia 7 let), Toyota standardně poskytuje 5 let záruky s možností prodloužení.

4. Nabídka pohonů

  • Všechny tři automobilky nabízejí širokou škálu pohonných jednotek:
    • Spalovací motory (benzín i nafta).
    • Hybridní a plug-in hybridní technologie.
    • Plně elektrické modely (Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Toyota bZ4X).
    • Vodíková technologie (Toyota Mirai, Hyundai Nexo).
  • Hyundai a Kia v segmentu elektromobilů dominují s inovativní 800V architekturou a rychlým nabíjením, zatímco Toyota dlouhodobě prosazuje hybridní pohony a vodíkovou technologii.

5. Design a výbava

  • Moderní a aerodynamický design s důrazem na funkčnost a estetiku.
  • Kvalitní interiérové materiály a široká nabídka výbavy včetně prémiových prvků.
  • Bohatá nabídka modelů od kompaktních hatchbacků přes sedany až po velká SUV.
  • Hyundai a Kia v posledních letech přinášejí futuristický design a odvážné inovace, zatímco Toyota sází na osvědčenou eleganci a funkčnost.

6. Cenová politika

  • Hyundai, Kia i Toyota nabízejí konkurenceschopné ceny ve všech segmentech s výborným poměrem cena/výkon.

7. Ekologická strategie

  • Všechny tři značky investují do ekologických pohonů a snižování emisí.
  • Hyundai a Kia vynikají v elektromobilitě díky platformě E-GMP, zatímco Toyota dlouhodobě prosazuje hybridní pohony a vodíkové palivové články.
  • Toyota i Hyundai patří mezi lídry ve vývoji vodíkových technologií.

8. Výroba a globální působnost

  • Všechny tři značky mají globální výrobní závody, včetně továren v Evropě, Severní Americe a Asii.
  • Hyundai, Kia i Toyota mají silné postavení na světových trzích a patří mezi nejprodávanější značky v Evropě, USA i Asii.